Річний звіт про діяльність комунального закладу дошкільної освіти (ясла - садок) комбінованого типу № 347 Дніпровської міської ради

за 2021 - 2022 навчальний рік.

Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №347 Дніпровської міської ради знаходиться за адресою: 49094, м.Дніпро, вул. Мандриківська, буд.165.

Працює ДНЗ за 12 годинним режимом. У 2021 - 2022 навчальному році працювало 13 вікових груп:

·                   2 групи І молодші - 3-го року життя;

·                   3 групи ІІ молодші - 4-го року життя;

·                   2 групи середні - 5-го року життя;

·                   2 групи старші - 6-го року життя;

·                   4 групи спеціалізовані (для дітей з вадами мовлення) - 4-го, 5-го, 5-6-го та 6-7-го року життя.

Планова наповненість в 13 групах - 273 дитини, фактична наповненість - 280 дітей.

Постійна діяльність КЗДО №347 ДМР була спрямована на реалізацію державної політики в галузі освіти, а саме - Закону України "Про дошкільну освіту", "Концепції громадського виховання особистості дошкільника в умовах розвитку української державності", "Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті" та Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (нова редакція), Указу Президента України "Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року" від 25 червня 2013 року №344/2013 та інших нормативних документів.

Для реалізації навчального плану, загальних завдань, які передбачені Законом України "Про дошкільну освіту", статутом КЗДО №347 ДМР, "Положенням про дошкільний навчальний заклад", педагогічний колектив протягом минулого навчального року вирішував творчі та буденні проблеми, з метою спрямованості на усунення недоліків за попередній навчальний рік та удосконалення організації навчально-виховного процесу у 2021 - 2022 навчальному році. Згідно основним положенням Державної національної програми "Освіта України ХХІ століття" і закону України "Про дошкільну освіту" формувалася робота дошкільного навчального закладу.

Педколектив в 2021 - 2022 навчальному році для всебічного самовияву і розвитку здібностей дітей дошкільного віку спрямував свою роботу на вирішення таких завдань:

1. Спрямування освітнього процесу КЗДО на реалізацію нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти. Поглибити та систематизувати знання педагогів щодо змісту БКДО.

2. Впровадження в освітній процес КЗДО, як альтернативну форму організації навчання та виховання дітей, організацію тематичних тижнів, для вдосконалення педагогічних навичок та організаторських здібностей педагогів.

3. Забезпечувати плідну співпрацю з дітьми та батьками на засадах взаємної довіри й поваги, формуючи засади партнерської взаємодії всіх учасників освітньо-виховного процесу.

4. Продовжувати формувати шанобливе ставлення дошкільників до української мови, з метою створення належних умов для розвитку і розширення сфери функціонування української мови, формування патріотизму в майбутніх громадянах України.

Педагогічний колектив у 2021 - 2022 навчальному році працював за планом, який був складений згідно листа МОН України від 07.07.2021р. №1/9-344 «Планування роботи закладу дошкільної освіти», схвалений на серпневій педагогічній раді та затверджений керівником ДНЗ. Заходи заплановані річним планом відповідали вимогам Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), були актуальними. У ході планування педагогічного процесу на рік враховувалися загальні тенденції, які визначали пріоритети подальшого розвитку та оптимізації дошкільної освіти.

У КЗДО №347 ДМР складено план-графік проведення атестації та курсової перепідготовки педагогів. Згідно з графіком курсової перепідготовки у 2021 - 2022 навчальному році курси підвищення кваліфікації при ДАНО пройшли 4 педагоги, що складає 12% від загальної кількості педагогів ЗДО. У поточному році атестовані 7 педагогів. За наслідками атестації можна зробити такі висновки:

·                   вихователь Павленко Л.В. - підтвердила 11 тарифний розряд та педагогічне звання "вихователь-методист";

·                   вчитель-логопед Зубова Т.М. - здобула кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії";

·                   вихователь Мамедова С.В. - здобула кваліфікаційну категорію "спеціаліст ІІ категорії";

·                   вихователь Залавська М.В. - здобула кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії";

·                   вихователь Косінова С.А. - підтвердила кваліфікаційну категорію "спеціаліст І категорії";

·                   вихователь Харченко І.С. - здобула 11 тарифний розряд;

·                   вихователь Каранда О.І. - підтвердила 11 тарифний розряд.

Аналіз якісного складу педагогічних працівників дошкільного навчального закладу показує, що поряд з досвідченими педагогами працюють педагоги-початківці. Всі вони мають високий рівень працездатності, що є головною умовою реалізації державної політики в галузі дошкільної освіти й упровадження інноваційних ідей розвитку закладу освіти. Вихователі зі стажем і досвідом роботи впродовж навчального року охоче ділилися з молодими колегами своїми знаннями. Колективні перегляди за тематикою річних завдань сприяли підвищенню практичних навичок молодих спеціалістів.

Слід відмітити, що кожен педагог КЗДО впродовж року працював над самоосвітою. Відповідно даної проблемної теми опрацьовували літературу, підбирали та виготовляли різний наочний матеріал, який використовували в роботі з дітьми.

На протязі навчального року педагоги дошкільного закладу з бажанням творчо працювали. Різноманітні музичні свята, розваги дали змогу педагогам творчо використовувати свій потенціал, щоб діти отримували не тільки задоволення, але й знання про свята та цікаві події в житті людей.

Щомісячно педагоги знайомилися з періодичними виданнями, та з новинками методичної літератури. Вся педагогічна робота проводилася відповідно програми виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина".

Спрямовуючи навчально-виховний процес на всебічну реалізацію головних завдань, в закладі протягом року були проведені наступні форми методичної роботи: педагогічні ради, консультації, диспути, семінари-практикуми, ділові та інтерактивні ігри.

Найбільш результативними та цікавими були педагогічні ради, які відзначались актуальністю, науковістю та доцільністю тематики, інноваційним підходом до їх проведення. На педрадах розглядались питання, що були актуальними щодо розв’язання основних завдань дошкільного закладу на поточний начальний рік. Форми проведення педрад вибирались таким чином, щоб забезпечити максимальну активність педагогів, в педради вводились ігрові вправи, диспути, виставки, педагогічні тренінги. Виконання рішень педрад сприяло поліпшенню методичного та матеріального забезпечення педагогічного процесу, підвищенню ефективності праці педагогів.  В групах вихователі поповнили педпроцес різноманітним демонстраційним, дидактичним та роздавальним матеріалом, що надавало змогу урізноманітнити заняття з дітьми та повсякденну роботу.

Педагоги планували та проводили з дітьми різноманітні заняття: інтегровані, підгрупові, тематичні, на яких використовувалися ігрові моменти, різноманітні ігри для розвитку пізнавальних процесів.

Робота, що проводилася педагогами на протязі навчального року сприяла позитивним результатам у засвоєнні дітьми умінь виконувати завдання, засвоєнню отриманих знань та використанню їх у повсякденному житті, вдосконаленню необхідних навичок згідно вимогам програми виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина" та відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, а також сприяло позитивним показникам при перевірці дітей щодо готовності до навчання в школі.

Треба відзначити, що вихователі постійно враховували індивідуальні особливості дітей, їх природні здібності, що надавало можливість збагачувати інтелект малечі для її подальшого розвитку і умінню бачити результати своєї роботи.

Постійна, щодення робота практичного психолога проводилась з дітьми всіх вікових груп. Це - різноманітні заняття в ігровій формі, ігри з використанням музики, як  з групою дітей, так і підгрупові та індивідуальні заняття. На протязі навчального року психологом Богатирьовою О.А. була проведена робота по придбанню необхідного матеріалу для роботи з дітьми, педагогами та батьками. Демонстраційний матеріал для роботи з дітьми надавав змогу проводити заняття цікаво і допомагати дітям вирішувати певні питання. Матеріал для батьків постійно використовувався в куточку психолога, в батьківських куточках, які розташовані в групах та для індивідуальних консультацій з батьками, на батьківських зборах. З педагогами на протязі навчального року проводилися бесіди, цікаві тренінги. Олена Анатоліївна готувала цікаві вправи, ігри, запитання, завдання для педагогів. Проведена робота допомогла вирішити багато питань з педагогами, як в роботі з дітьми, так і в роботі з батьками.

Музичні керівники протягом навчального року проводили заняття з дітьми відповідно плану роботи, різноманітні розваги, святкові ранки, вітання з днем народження. Робота, яку проводили музичні керівники сприяла позитивному естетичному, творчому розвитку дитини. Діти середніх та старших груп з задоволенням приймали участь в розвагах дошкільного закладу, виконували ролі в театралізованих виставах. Музичні керівники знайомили дітей зі святами та обрядами українського народу. Музичні керівники використовували в підготовці до свят сучасну музику, пісенний матеріал, технічні засоби, що дало змогу зробити їх нестандартними, цікавими для дітей та батьків.

Інструктором з фізичної культури відповідно до вимог Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина" проводилися заняття з дітьми спеціалізованих груп (для дітей з вадами мовлення): в осінньо-зимовий період і на початку весни - в спортивній залі, а з середини квітня і до середини жовтня - на спортивному майданчику. Вправи, які надавалися для виконання дітям, проводилися як з використанням предметів, так і без них. На фізкультурних заняттях використовувалися ігрові прийоми навчання, що давало змогу зацікавити дітей та сформувати у них стійкий інтерес до рухової активності та занять з фізичної культури.

На протязі минулого навчального року колектив педагогів отримував поради, виконували завдання і вправи, знайомилися з новинками ігор за темами: "Нова редакція Базового компоненту дошкільної освіти", "Методика проведення тематичних тижнів в ЗДО". Все це сприяло творчій та результативній роботі педагогічного колективу.

В навчальному році педради пройшли цікаво, результативно. Педагоги відповідально та активно приймали участь у підготовці до них, знайомилися з новинками педагогічної літератури, отримували цікаві і корисні консультації.

Готуючись до педради на тему: "Реалізація нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти", вихователі не лише підготували відкриті заняття для колег, але й прослухали цікаві консультації, обмінялися досвідом з даного питання щодо повсякденної роботи з дітьми по даній темі, а також щодо проведення занять. Всі педагоги приймали активну участь в підготовці та проведенні педради. План по підготовці та проведенню даної педради було виконано в потрібні строки та в повному обсязі.

Під час підготовки до лютневої педради на тему: "Тематичні тижні, як альтернативна форма організації навчально-виховного процесу", були проведені наступні заходи: прослухані консультації досвідчених вихователів з цього питання, надані індивідуальні та групові консультації  молодим спеціалістам щодо організації та проведення тематичних тижнів з дітьми раннього та дошкільного віку.

Нажаль наприкінці навчального року колектив закладу дошкільної освіти стикнувся з ситуацією введення в країні воєнного стану. Це завадило повністю виконати план по підготовці та проведенню даної педради. Наразі всі заплановані заходи (відкриті заняття та заняття з обміну досвідом, тематичні тижні в усіх вікових групах, перегляд презентацій цих тижнів, педгодини та консультації) були реалізовані, але сама тематична педрада, яка була запланована на 24 лютого 2022 року - не відбулася.

В умовах, що склалися, педагогічному колективу довелося повністю змінювати формат своєї роботи. Тобто всю освітньо-виховну роботу було переведено в режим дистанційної співпраці.

Для організації дистанційної роботи з усіма учасниками освітнього процесу (вихованцями, педагогами, батьками), відповідно до Методичних рекомендацій щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Листом МОН №1/3845-22 від 02.04.2022, було складено перспективний план розвитку та вдосконалення дистанційної освітньо-виховної роботи КЗДО №347 ДМР на час воєнного стану.

Даний план включав в себе три етапи, кожен з яких мав свої чіткі завдання та визначені строки реалізації, а саме:

1. Вдосконалення дистанційної взаємодії з батьками та вихованціями через соціальну мережу Facebook - до 22.04.2022 року.

2. Налагодження системи відеозанять педагогів ЗДО - протягом травня 2022 року.

3. Налагодження системи он-лайн занять з дітьми через ресурс конференцій Zoom - протягом червня 2022 року.

 Потрібно відзначити, що перший та другий етапи були реалізовані в повному обсязі. Більше 90% педагогів повністю реалізовували освітню програми, завдання річного плану та дотримувалися розкладу занять відповідно своєї вікової групи, вели всю необхідну документацію.  Найбільші труднощі виникли з оволодінням технічними засобами навчання, програмами для редагування відеозанять та специфікою спілкування з батьками дистанційно. Не дивлячись на всі труднощі, вихователям та іншим педагогам закладу вдалося налагодити гарний зворотній зв'язок з батьками вихованців.

Щодо реалізації третього етапу, то нажаль його не вдалося реалізувати в повному обсязі, через відпускну компанію педагогів. Наразі цю роботу буде продовжено в наступному навчальному році. Але не дивлячись на це - 30% педагогів все ж таки встигли розпочати он-лайн заняття з дітьми, які відбувалися 2 рази на тиждень з дотриманням всіх санітарних вимог, щодо цього процесу.

Нажаль охопити 100% вихованців дистанційною роботою не вийшло через декілька причин: відсутність дітей на території України, відсутність технічних можливостей у вихованців, відсутність інтернетз"єднання в місцях перебування дітей тощо. Але, не дивлячись на всі труднощі, дистанційною освітньо-виховною роботою було охоплено - в середньому - 60 % вихованців з усіх вікових груп.

Проведені бесіди наприкінці навчального року з вихователями дали змогу оцінити їх знання та зробити висновки про рівень потенційних знань та можливостей педагогів:

Ø    100% педагогів працюють над підвищенням своєї педагогічної майстерності та дидактичним забезпеченням педпроцесу,

Ø    16% педагогів мають труднощі, через незакінчену спеціальну освіту, або малий досвід роботи. Вихователі, що мають малий досвід роботи (менше 3-х років) постійно отримували допомогу в написанні планів освітньо-виховної роботи, як з боку методиста, так і з боку досвідчених колег.

Ø    82 % вихователів мають первинну обізнаність, щодо новітніх технологій навчання та виховання дітей дошкільного віку.

Ø    83 % педагогів приділяють достатньо уваги індивідуальній роботі з дітьми і мотивації досягнень вихованців.

Ø    всі педагоги обрали проблему, над якою вони працюють.

При оцінці заходів, які були проведені упродовж навчального року, треба відзначити, що всі вони носили науково-методичний, пізнавальний характер і надавали можливість підвищувати професійний рівень та компетенцію вихователів, а це дало можливість не тільки дізнатися багато цікавого, але й покращити якість володіння методами та прийомами виховання та навчання дітей.

На протязі 2021-2022 навчального року колектив дошкільного закладу продовжував активно працювати над проблемою інтеграції сімейного та суспільного виховання дошкільників, активно залучаючи батьків та родичів дітей до співпраці з педагогами. Даний процес ускладнювали нові карантинні вимоги та введення воєнного стану наприкінці навчального року. Використовувались різноманітні форми роботи з батьками:

-                     Постійне надання інформації батькам, яка викладалася у різноманітних онлайн-спільнотах та на сайті закладу.

-                     Проведення та залучення батьків до підготовки святкових ранків, спортивних та музичних розваг; онлайн-трансляції цих заходів

-                     Оформлення фотовиставок на різні теми та виставок художніх робіт дітей.

-                     Проведення індивідуальних бесід з батьками різними спеціалістами ДНЗ: вихователі, вчителі-логопеди, психолог, медична сестра старша.

-                     Проводилися анкетування батьків, відповідно тем, що були заплановані в річному плані роботи.

При опитуванні батьків слід відзначити про такі результати роботи дошкільного закладу: більшість батьків та родичів вихованців (94%) відзначають, що діти із задоволенням відвідують дитячий садок, повертаються додому в гарному настрої; батьків задовольняють педагоги, які працюють з їхніми дітьми і їхнє ставлення до дітей; батьки із задоволенням та інтересом спілкуються з педагогами дошкільного навчального закладу.

Умови, що створені в дошкільному закладі для розвитку, навчання і виховання дітей оцінюють позитивно: високий рівень задоволеності роботою ЗДО і його педагогічним колективом мають 89% опитаних батьків, середній рівень мають – 11%.

Проблеми, які потребують вирішення в роботі з батьками:

·                   Підвищення психолого-педагогічної культури батьків.

·                   Формування позитивно-емоційного ставлення до вихователів.

·                   Пропаганда дошкільної освіти в соціумі.

·                   Урахування вікових особливостей характеру батьків та родичів вихованців.

·                   Підвищення активності батьківської спільноти під час вимушеного дистанційного освітньо-виховного процесу.

  Нажаль, наприкінці навчального року не була проведена перевірка знань дітей по всіх  вікових групах, але ця робота планується. Розглядаються варіанти дистанційної діагностики базових вмінь, знань та навичок дошкільників.

Виконання  системи профілактично - оздоровчих заходів сприяло:

зниженню рівня захворювання в 2021-2022 навчальному році (у порівнянні з попереднім роком та лише за період з вересня 2021 по лютий 2022 року): зменшилась  кількість захворювань, наприклад: ГРВІ – на 32%, бронхіт - 2%, захворювань органів дихання – 5 - 7%.

Можна зробити висновки на підставі аналізу захворюваності дітей: отримані результати  зумовлено своєчасністю заходів, а саме:

     * системою профілактично – оздоровчих  заходів, спрямованою на: пом’якшення адаптації дітей до умов ЗДО; профілактику сезонного росту захворюваності; компенсацію осінньої вітамінної недостатності; зміцнення імунної системи часто хворіючих  дітей; загартування;

     * системою занять з фізичної культури;

     * корекцією працездатності дітей на заняттях;

     * індивідуалізацією та диференціацією освітнього процесу (врахування результатів і  виконання рекомендацій згідно з моніторингом стану здоров’я дітей);

     * контролем за дотриманням норм і правил гігієни та харчування дошкільників;

     * контролем за фізичним розвитком дітей;

     * розробкою рекомендацій на допомогу вихователям, постійною роботою методичної ради над  теоретичною обізнаністю педагогів і практичною їх підготовкою;

     * постійною співпрацею із сім’єю.

Свої корективи в освітньо-виховну, просвітницьку та оздоровчу роботу внесли зміни форми організації цієї діяльності. В зв'язку з введенням карантинних заходів та воєнного стану на території України, всі ці процеси були переведені на дистанційну форму. Але, не дивлячись на всі складності (відсутність досвіду роботи дистанційно, неготовність батьків до співпраці, труднощі в роботі з дітьми, що мають особливі освітні потреби, відсутність матеріально-технічних засобів для створення оптимальних умов спілкування з вихованцями та їх батьками тощо) - дистанційна робота була проведена на достатньому рівні.

Підводячи підсумки 2021 - 2022 навчального року по виконанню завдань річного плану, можна відзначити, що робота проводилася чітко і цілеспрямовано, але педагогам треба більше приділяти уваги тим формам роботи з дітьми, які більше подобаються дітям, їх зацікавлюють, відповідають інтелектуальним, психічним, фізичним можливостям, як конкретного дитячого колективу, так і кожної дитини зокрема.

ФІНАНСОВИЙ ЗВІТ ЗА 2021 - 2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

В 2021 - 2022 навчальному році батьками вихованців було внесено благодійних внесків на суму  112963 грн., у вигляді наступних товарів:

№ з/п

Найменування

Кількість

1

Пральний порошок

90 кг

2

Принтер

1 шт

3

Тарілка

216 шт

4

Чашка

107 шт

5

Кондиціонер

1  шт

6

Заміна огорожі на металопрофіль

80 пог.м.

 

МАТЕРІАЛЬНІ ЦІННОСТІ ВИДІЛЕНІ ДЕПАРТАМЕНТОМ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

В 2021 - 2022 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

 

В 2020 - 2021 навчальному році Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради не надавав КЗДО №347 ДМР матеріальних цінностей.

 

 Річний звіт про діяльність комунального закладу дошкільної освіти (ясла - садок) комбінованого типу № 347 Дніпровської міської ради

за 2020 - 2021 навчальний рік.

Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №347 знаходиться за адресою: 49094, м.Дніпро, вул.Мандриківська, буд.165.

Працює ДНЗ за 12 годинним режимом. У 2020 - 2021 навчальному році працювало 13 вікових груп:

·        2 групи І молодші - 3-го року життя;

·        2 групи ІІ молодші - 4-го року життя;

·        2 групи середні - 5-го року життя;

·        3 групи старші - 6-го року життя;

·        4 групи спеціалізовані (для дітей з вадами мовлення) - 4-го, 5-го, 5-6-го та 6-7-го року життя.

Планова наповненість в 13 групах - 273 дитини, фактична наповненість - 280 дітей.

Постійна діяльність КЗДО №347 ДМР була спрямована на реалізацію державної політики в галузі освіти, а саме - Закону України "Про дошкільну освіту", "Концепції громадського виховання особистості дошкільника в умовах розвитку української державності", "Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті" та Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (нова редакція), Указу Президента України "Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року" від 25 червня 2013 року №344/2013 та інших нормативних документів.

Для реалізації навчального плану, загальних завдань, які передбачені Законом України "Про дошкільну освіту", статутом КЗДО №347 ДМР, "Положенням про дошкільний навчальний заклад", педагогічний колектив протягом минулого навчального року вирішував творчі та буденні проблеми, з метою спрямованості на усунення недоліків за попередній навчальний рік та удосконалення організації навчально-виховного процесу у 2020 - 2021 навчальному році. Згідно основним положенням Державної національної програми "Освіта України ХХІ століття" і закону України "Про дошкільну освіту" формувалася робота дошкільного навчального закладу.

Педколектив в 2020 - 2021 навчальному році для всебічного самовияву і розвитку здібностей дітей дошкільного віку спрямував свою роботу на вирішення таких завдань:

1.  Формування екологічної свідомості дошкільників, навичок практичного життя, готовності до взаємодії з навколишнім світом.

2. Удосконалення роботи щодо формування математичної компетенції дітей дошкільного віку, шляхом упровадження інноваційних методик і технологій.

3.  Забезпечення плідної співпраці з дітьми та батьками на засадах взаємної довіри й поваги, формуючи засади партнерської взаємодії всіх учасників освітньо-виховного процесу.

4. Продовження формування шанобливого ставлення дошкільників до української мови, з метою створення належних умов для розвитку і розширення сфери функціонування української мови, формування патріотизму в майбутніх громадянах України.

Педагогічний колектив у 2020 - 2021 навчальному році працював за планом, який був складений згідно листа МОН України від 03.07.2009р. №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах», схвалений на серпневій педагогічній раді та затверджений керівником ДНЗ. Заходи заплановані річним планом відповідали вимогам Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), були актуальними. У ході планування педагогічного процесу на рік враховувалися загальні тенденції, які визначали пріоритети подальшого розвитку та оптимізації дошкільної освіти.

У КЗДО №347 ДМР складено план-графік проведення атестації та курсової перепідготовки педагогів. Згідно з графіком курсової перепідготовки у 2020 - 2021 навчальному році курси підвищення кваліфікації при ДАНО пройшли 4 педагоги, що складає 12% від загальної кількості педагогів ДНЗ. У поточному році атестовані 7 педагогів. За наслідками атестації можна зробити такі висновки:

· вихователь Нарівська М.В. - здобула кваліфікаційну категорію "спеціаліст І категорії";

· вчитель-логопед Євтушенко П.П. - здобула кваліфікаційну категорію "спеціаліст І категорії";

·   вихователь Дем'янова І.М. - підтвердила 11 тарифний розряд;

·  вихователь-методист Нарівська Н.В. - здобула кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії";

· вихователь Журавльова З.М. - здобула кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії";

· вихователь Котенко О.Л. - підтвердила 11 тарифний розряд та здобула педагогічне звання "вихователь-методист";

· практичний психолог Богатирьова О.А. - здобула кваліфікаційну категорію "спеціаліст І категорії".

Аналіз якісного складу педагогічних працівників дошкільного навчального закладу показує, що поряд з досвідченими педагогами працюють педагоги-початківці. Всі вони мають високий рівень працездатності, що є головною умовою реалізації державної політики в галузі дошкільної освіти й упровадження інноваційних ідей розвитку закладу освіти. Вихователі зі стажем і досвідом роботи впродовж навчального року охоче ділилися з молодими колегами своїми знаннями. Колективні перегляди за тематикою річних завдань сприяли підвищенню практичних навичок молодих спеціалістів.

Слід відмітити, що кожен педагог КЗДО впродовж року працював над самоосвітою. Відповідно даної проблемної теми опрацьовували літературу, підбирали та виготовляли різний наочний матеріал, який використовували в роботі з дітьми.

На протязі навчального року педагоги дошкільного закладу з бажанням творчо працювали. Різноманітні музичні свята, розваги дали змогу педагогам творчо використовувати свій потенціал, щоб діти отримували не тільки задоволення, але й знання про свята та цікаві події в житті людей.

Щомісячно педагоги знайомилися з періодичними виданнями, та з новинками методичної літератури. Вся педагогічна робота проводилася відповідно програми виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина".

Спрямовуючи навчально-виховний процес на всебічну реалізацію головних завдань, в закладі протягом року були проведені наступні форми методичної роботи: педагогічні ради, консультації, диспути, семінари-практикуми, ділові та інтерактивні ігри.

Найбільш результативними та цікавими були педагогічні ради, які відзначались актуальністю, науковістю та доцільністю тематики, інноваційним підходом до їх проведення. На педрадах розглядались питання, що були актуальними щодо розв’язання основних завдань дошкільного закладу на поточний начальний рік. Форми проведення педрад вибирались таким чином, щоб забезпечити максимальну активність педагогів, в педради вводились ігрові вправи, диспути, виставки, педагогічні тренінги. Виконання рішень педрад сприяло поліпшенню методичного та матеріального забезпечення педагогічного процесу, підвищенню ефективності праці педагогів.  В групах вихователі поповнили педпроцес різноманітним демонстраційним, дидактичним та роздавальним матеріалом, що надавало змогу урізноманітнити заняття з дітьми та повсякденну роботу.

Педагоги планували та проводили з дітьми різноманітні заняття: інтегровані, підгрупові, тематичні, на яких використовувалися ігрові моменти, різноманітні ігри для розвитку пізнавальних процесів.

Робота, що проводилася педагогами на протязі навчального року сприяла позитивним результатам у засвоєнні дітьми умінь виконувати завдання, засвоєнню отриманих знань та використанню їх у повсякденному житті, вдосконаленню необхідних навичок згідно вимогам програми виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина" та відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, а також сприяло позитивним показникам при перевірці дітей щодо готовності до навчання в школі.

Треба відзначити, що вихователі постійно враховували індивідуальні особливості дітей, їх природні здібності, що надавало можливість збагачувати інтелект малечі для її подальшого розвитку і умінню бачити результати своєї роботи.

Постійна, щодення робота практичного психолога проводилась з дітьми всіх вікових груп. Це - різноманітні заняття в ігровій формі, ігри з використанням музики, як  з групою дітей, так і підгрупові та індивідуальні заняття. На протязі навчального року психологом Богатирьовою О.А. була проведена робота по придбанню необхідного матеріалу для роботи з дітьми, педагогами та батьками. Демонстраційний матеріал для роботи з дітьми надавав змогу проводити заняття цікаво і допомагати дітям вирішувати певні питання. Матеріал для батьків постійно використовувався в куточку психолога, в батьківських куточках, які розташовані в групах та для індивідуальних консультацій з батьками, на батьківських зборах. З педагогами на протязі навчального року проводилися бесіди, цікаві тренінги. Олена Анатоліївна готувала цікаві вправи, ігри, запитання, завдання для педагогів. Проведена робота допомогла вирішити багато питань з педагогами, як в роботі з дітьми, так і в роботі з батьками.

Музичні керівники протягом навчального року проводили заняття з дітьми відповідно плану роботи, різноманітні розваги, святкові ранки, вітання з днем народження. Робота, яку проводили музичні керівники сприяла позитивному естетичному, творчому розвитку дитини. Діти середніх та старших груп з задоволенням приймали участь в розвагах дошкільного закладу, виконували ролі в театралізованих виставах. Музичні керівники знайомили дітей зі святами та обрядами українського народу. Музичні керівники використовували в підготовці до свят сучасну музику, пісенний матеріал, технічні засоби, що дало змогу зробити їх нестандартними, цікавими для дітей та батьків.

Інструктором з фізичної культури відповідно до вимог Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина" проводилися заняття з дітьми спеціалізованих груп (для дітей з вадами мовлення): в осінньо-зимовий період і на початку весни - в спортивній залі, а з середини квітня і до середини жовтня - на спортивному майданчику. Вправи, які надавалися для виконання дітям, проводилися як з використанням предметів, так і без них. На фізкультурних заняттях використовувалися ігрові прийоми навчання, що давало змогу зацікавити дітей та сформувати у них стійкий інтерес до рухової активності та занять з фізичної культури.

На протязі минулого навчального року колектив педагогів отримував поради, виконували завдання і вправи, знайомилися з новинками ігор за темами: "Формування екологічної свідомості дошкільників", "Розвиток математичної компетенції дітей дошкільного віку шляхом впровадження інноваційних методів та технологій". Все це сприяло творчій та результативній роботі педагогічного колективу.

В навчальному році педради пройшли цікаво, результативно. Педагоги відповідально та активно приймали участь у підготовці до них, знайомилися з новинками педагогічної літератури, отримували цікаві і корисні консультації.

Готуючись до педради на тему: "Формування екологічної свідомості у дошкільників", вихователі не лише підготували відкриті заняття для колег, але й прослухали цікаві консультації, обмінялися досвідом з даного питання щодо повсякденної роботи з дітьми по даному розділу, а також щодо проведення занять. Всі педагоги приймали активну участь в підготовці та проведенні педради.

Під час підготовки до лютневої педради на тему: "Формування математичної компетенції дітей дошкільного віку, шляхом впровадження інноваційних методик і технологій", були проведені наступні заходи: прослухані консультації досвідчених вихователів з цього питання, надані індивідуальні та групові консультації  молодим спеціалістам щодо організації повсякденної  діяльності та занять з дітьми дошкільного віку з цього розділу програми.

Проведені бесіди наприкінці навчального року з вихователями дали змогу оцінити їх знання та зробити висновки про рівень потенційних знань та можливостей педагогів:

Ø    100% педагогів працюють над підвищенням своєї педагогічної майстерності та дидактичним забезпеченням педпроцесу,

Ø    16% педагогів мають труднощі, через незакінчену спеціальну освіту, або малий досвід роботи. Вихователі, що мають малий досвід роботи (менше 3-х років) постійно отримували допомогу в написанні планів освітньо-виховної роботи, як з боку методиста, так і з боку досвідчених колег.

Ø    82 % вихователів мають первинну обізнаність, щодо новітніх технологій навчання та виховання дітей дошкільного віку.

Ø    83 % педагогів приділяють достатньо уваги індивідуальній роботі з дітьми і мотивації досягнень вихованців.

Ø    всі педагоги обрали проблему, над якою вони працюють.

При оцінці заходів, які були проведені упродовж навчального року, треба відзначити, що всі вони носили науково-методичний, пізнавальний характер і надавали можливість підвищувати професійний рівень та компетенцію вихователів, а це дало можливість не тільки дізнатися багато цікавого, але й покращити якість володіння методами та прийомами виховання та навчання дітей.

На протязі 2020-2021 навчального року колектив дошкільного закладу продовжував активно працювати над проблемою інтеграції сімейного та суспільного виховання дошкільників, активно залучаючи батьків та родичів дітей до співпраці з педагогами. Даний процес ускладнювали нові карантинні вимоги. Використовувались різноманітні форми роботи з батьками:

- Постійне надання інформації батькам, яка викладалася у різноманітних онлайн-спільнотах та на сайті закладу.

- Проведення та залучення батьків до підготовки святкових ранків, спортивних та музичних розваг; онлайн-трансляції цих заходів

-  Оформлення фотовиставок на різні теми та виставок художніх робіт дітей.

- Проведення індивідуальних бесід з батьками різними спеціалістами ДНЗ: вихователі, вчителі-логопеди, психолог, медична сестра старша.

- Проводилися анкетування батьків, відповідно тем, що були заплановані в річному плані роботи.

При опитуванні батьків слід відзначити про такі результати роботи дошкільного закладу: більшість батьків та родичів вихованців (94%) відзначають, що діти із задоволенням відвідують дитячий садок, повертаються додому в гарному настрої; батьків задовольняють педагоги, які працюють з їхніми дітьми і їхнє ставлення до дітей; батьки із задоволенням та інтересом спілкуються з педагогами дошкільного навчального закладу.

Умови, що створені в дошкільному закладі для розвитку, навчання і виховання дітей оцінюють позитивно: високий рівень задоволеності роботою ДНЗ і його педагогічним колективом мають 89% опитаних батьків, середній рівень мають – 11%.

Проблеми, які потребують вирішення в роботі з батьками:

·        Підвищення психолого-педагогічної культури батьків.

·        Формування позитивно-емоційного ставлення до вихователів.

·        Пропаганда дошкільної освіти в соціумі.

·        Урахування вікових особливостей характеру батьків та родичів вихованців.

  Наприкінці навчального року була проведена перевірка знань дітей по всіх  вікових групах і треба відзначити такі результати:

· Кількість дітей раннього віку, які мають високий рівень сенсорного розвитку збільшилась,у порівняні з початком навчального року на 60%, дітей з середнім рівнем збільшилась на 20%, дітей з низьким рівнем розвитку зменшилась на 20%. Потребує подальшого вдосконалення робота з дітьми з розвитку мовлення. Багато понять залишається в пасивному словнику дітей, тому в порівняні з попередньою діагностикою з різних розділів програми спостерігаються незначні зміни. Наприкінці навчального року не погані результати показали діти раннього віку в   зображувальній діяльності в груп №1 та №2 -  це завдяки тому, що вихователі постійно  використовували  в роботі з дітьми  інноваційні технології в малюванні та методичну літературу з зображувальної діяльності для дітей  третього року життя.

· У групах  молодшого дошкільного віку (четвертий рік життя) у порівнянні з вереснем місяцем наприкінці навчального року рівень засвоєння  програми з розвитку мови мав такі показники: достатнього рівня збільшилось у середньому на 45%, середнього на 25%, низького зменшилось на 25%. Показники з ознайомлення з довкіллям також набули змін – рівень засвоєння програмного матеріалу підвищився в середньому на 42%.  Більшість дітей з низьким рівнем засвоєння програми перейшли в середній рівень, на 35% збільшилась кількість дітей достатнього рівня. Вихователі приділяють багато уваги  мовленню дітей.

· У групах  середнього дошкільного віку   кількість дітей низького рівня розвитку  зменшилась за всіма розділами програми  на 60%. Розвиток мовлення та ознайомлення  з навколишнім має позитивні результати. З дітьми проводились заняття, екскурсії, спостереження використовувались різноманітні прийоми, що дало змогу отримати позитивні результати. Підвищився рівень засвоєння програмового матеріалу з математики. Дітей достатнього рівня розвитку збільшилось на  42%, високого рівня на 25%. Треба відзначити, що   збільшилась кількість дітей на 52%, які добре засвоюють програмовий  матеріал на заняттях та уміло використовують на практиці.

· У групах старшого дошкільного віку  треба відзначити що суттєво підвищився рівень засвоєння програмового матеріалу з математики. Дітей достатнього рівня розвитку збільшилось на 28%, високо рівня на 20%. Відзначається добре засвоєння програмового матеріалу на заняттях і діти уміло застосовують знання на практиці, здатні також до інтенсивної розумової діяльності, організовані, уміють зосередитись, старанно виконують завдання, долають труднощі, розуміють вказівки дорослого з першого надання. Треба також відзначити, що на заняттях з зображувальної діяльності вихователі постійно використовували нетрадиційні методи і прийоми,  що надавало змогу зацікавити дітей і отримувати позитивні результати в виконанні дитячих робіт.

Моніторинг стану готовності до шкільного навчання дітей випускників показав:

* За психологічними критеріями з 104 обстежених дітей готові до шкільного навчання – 104 випускники: 98 – високий і достатній рівень, 6 – середній.

* За педагогічними критеріями з 104 обстежених до шкільного навчання готові 100 випускники.

Окреслилась позитивна динаміка щодо готовності дітей до школи. Аналіз психологічної готовності до школи показав, що

    * високий рівень готовності мають 72%

    * достатній рівень – 21% 

    * середній  рівень – 6%                        

    * низький рівень 1%

Виконання  системи профілактично - оздоровчих заходів сприяло:  зниженню рівня захворювання в 2020-2021 навчальному році (у порівнянні з попереднім роком): зменшилась  кількість захворювань, наприклад: ГРВІ – на 26%, бронхіт - 2-3%, захворювань органів дихання – 6-8%.

  Треба відзначити що після проведення обліку профілактично-оздоровчих  заходів показав, що діти, які пройшли оздоровлення  в ЗДО, хворіли менше на простудні захворювання, ніж діти, що за різними причинами не змогли його пройти.

   Аналіз захворюваності за навчальний рік дає підстави стверджувати, що курс оздоровлення (С-вітамінізація, часникотерапія, загартовуючи процедури після денного сну, проведення гімнастики пробудження тощо)  дає позитивні результати і потребує  продовження в наступному  навчальному році.

 Можна зробити висновки на підставі аналізу захворюваності дітей: отримані результати  зумовлено своєчасністю заходів, а саме:

* системою профілактично – оздоровчих  заходів, спрямованою на: пом’якшення адаптації дітей до умов ДНЗ; профілактику сезонного росту захворюваності; компенсацію весняної вітамінної недостатності; зміцнення імунної системи часто хворіючих  дітей; загартування; 

* системою занять з фізичної культури;

* корекцією працездатності дітей на заняттях;

* індивідуалізацією та диференціацією освітнього процесу (врахування результатів і  виконання рекомендацій згідно з моніторингом стану здоров’я дітей);

* контролем за дотриманням норм і правил гігієни та харчування дошкільників;

* контролем за фізичним розвитком дітей;

* розробкою рекомендацій на допомогу вихователям, постійною роботою методичної ради над  теоретичною обізнаністю педагогів і практичною їх підготовкою;

 * постійною співпрацею із сім’єю.

Свої корективи в освітньо-виховну, просвітницьку та оздоровчу роботу внесли зміни форми організації цієї діяльності. В зв'язку з введенням карантинних заходів на території України, всі ці процеси були переведені на дистанційну форму. Але, не дивлячись на всі складності (відсутність досвіду роботи дистанційно, неготовність батьків до співпраці, труднощі в роботі з дітьми, що мають особливі освітні потреби, відсутність матеріально-технічних засобів для створення оптимальних умов спілкування з вихованцями та їх батьками тощо) - дистанційна робота протягом всього навчального року була проведена на достатньому рівні.

Підводячи підсумки 2020 - 2021 навчального року по виконанню завдань річного плану, можна відзначити, що робота проводилася чітко і цілеспрямовано, але педагогам треба більше приділяти уваги тим формам роботи з дітьми, які більше подобаються дітям, їх зацікавлюють, відповідають інтелектуальним, психічним, фізичним можливостям, як конкретного дитячого колективу, так і кожної дитини зокрема.

Всі педагоги повинні пам'ятати, що діти не повинні бути пасивними слухачами і глядачами під час занять, а повинні бути активними їх співучасниками. Слід більшу увагу приділяти впровадженню української мови в дошкільному навчальному закладі і не тільки на заняттях, але і в повсякденному житті, а також під час розваг і свят.  

ФІНАНСОВИЙ ЗВІТ ЗА 2020 - 2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

В 2020 - 2021 навчальному році батьками вихованців було внесено благодійних внесків на суму  136957 грн., у вигляді наступних товарів:

№ з/п

Найменування

Кількість

1

Пральний порошок

264 кг

2

Чайник з нержавіючої сталі

3 шт

3

Миски з нержавіючої сталі

5 шт

4

Каструлі з нержавіючої сталі

22 шт

5

Відро емаліроване

3 шт

6

Підноси

6 шт

7

Теплообігрівач

16 шт

8

Пилесос

11 шт

9

Диван б/у

2 шт

10

Подушки

19 шт

11

Підодіяльник

300 шт

12

Наволочка

300 шт

13

Простирадло

300 шт

14

Рушник махровий

210 шт

15

Завіси віконні

2 шт

 

МАТЕРІАЛЬНІ ЦІННОСТІ ВИДІЛЕНІ ДЕПАРТАМЕНТОМ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

В 2020 - 2021 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

в 2020 - 2021 навчальному році Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради забезпечив дошкільний заклад матеріальними цінностями на суму 102682 грн. А саме:

№ з/п

Найменування

Кількість

1

Ліжко дитяче

30 шт

2

Матрац дитячий

30 шт

3

Стілець дитячий

120 шт

4

Пральна машина

1 шт